Deelnemen aan een klassieke beurs is en blijft een uitstekend promotiemiddel om je bedrijf en zijn activiteiten aan een groot publiek voor te stellen. Je ontmoet er geïnteresseerde en dus potentiële klanten. Die kun je op dergelijke evenementen uitgebreid informeren over je bedrijf. Wat maakt je onderneming zo uniek en waarom zouden we voor jou moeten kiezen? Door deel te nemen aan beurzen voor ondernemingen heb je de gelegenheid om alle belangstellenden te overtuigen om je je bedrijf in zee te gaan. Maar voor het zover is, moet je wel de interesse van het publiek wekken. Maar hoe lukt je dat?

Zorg voor interactie

Het zorgen voor interactie tussen je bedrijf en het publiek is je eerste zorg. Denk hierbij vooral aan productdemo’s en- of weggeefacties. Een andere doeltreffende actie is het publiek de kans geven om je product zelf te testen. Je zult al vlug merken dat je zo sneller interesse zult wekken dan achter je stand te wachten op mogelijke geïnteresseerden.

Het decoreren en inrichten van je stand

Zowel het decoreren en inrichten van je stand zijn belangrijk om je stand op een beurs te doen opvallen en zo maximaal te laten renderen. Een goede stand is maximaal toegankelijk en herkenbaar. Dat doe je door het gebruik van je huisstijlkleuren van je bedrijf. Posters, flyers of brochures zetten je bedrijf extra in de kijker, op voorwaarde dat alles overzichtelijk wordt gepresenteerd.

Bedrijfs- of productvideo

Visuele inhoud mist nooit haar doel. Te drukke standen kunnen ervoor zorgen dat je lang niet alle bezoekers de nodige aandacht kunt geven dan je écht zou willen. Om dit te voorkomen kun je bedrijfs- en productfilms vertonen. Zorg voor een mooie, boeiende korte films die je bedrijfscultuur of productkenmerken positief in beeld brengen. Wil je voortaan ook deelnemen aan beurzen, maar weet je niet goed hoe je er best aan begint? Dan is een beursstand huren één van de vele mogelijkheden.

Promotieartikelen

Deelnemen aan beurzen betekent ook dat je leuk promotiemateriaal moet aanbieden. Kies voor materiaal waar je bezoekers iets aan hebben en kunnen gebruiken. Denk aan pennen, T-shirts of aan een paraplu met je bedrijfslogo. Soortgelijke weggeefacties vergroten je naamsbekendheid. Hoe meer je bedrijfslogo zichtbaar wordt, hoe minder het wordt vergeten.

Hapjes en drankjes

Bij een lekker hapje en een drankje is het makkelijker om te onderhandelen. Vaak worden de beste afspraken gemaakt ’tussen pot en pint’. Laat dit over aan een cateringbedrijf, zodat je je maximaal kunt concentreren op je bezoekers.