Het leven speelt zich heden ten dage grotendeels online af. We zijn ons bewust, maar soms ook wat minder bewust, van alle informatie die we als surfers op het web toegespeeld krijgen. Je kan als bedrijf gebruik maken van de mogelijkheden die het internet je biedt, door bijvoorbeeld een social media bureau in te schakelen. Wat kan zo’n bureau nou voor jou als bedrijf betekenen? Nou, deze professionals kunnen je marketingstrategie op social media naar grote hoogten brengen, zodat je alles uit mediums zoals TikTok, Instagram en Twitter kunt halen!

Aandacht = macht

Al decennia, zelfs eeuwenlang hebben commerciële bedrijven door dat de aandacht van potentiële klanten goud waard is. Met andere woorden: waar je klanten komen, daar moet jij zijn als bedrijf. En waar bevinden potentiële klanten zich met hun aandacht tegenwoordig het meest? Juist, social media. Bedrijven zoals Meta (waar Facebook en Instagram onder vallen), Twitter en TikTok zijn ontzettend succesvol in het vasthouden van aandacht van hun gebruikers. En die aandacht, dat kunnen bedrijven goed gebruiken. Want als je erin slaagt om in het blikveld van je afzetmarkt te komen, dan heb je meer kans dat je producten gekocht worden. Kijk hier hoe je social media als bedrijf kunt inzetten.

Je in het hoofd van je klanten nestelen door middel van een social media bureau

We hebben dus gezien dat veel mensen op social media zitten, en dat je daar dus mee kunt dingen om hun aandacht. Maar hoe werkt dat proces precies? En waarom is nou juist social media uitermate geschikt om je in het hoofd van potentiële klanten te nestelen? Nou, als je erin geslaagd bent in het hoofd te blijven hangen van mensen, dan zullen ze zich eerder jou en jouw aangeboden producten of diensten herinneren, omdat zij bij dat bepaalde product of die bepaalde dienst jouw merk voor de geest halen. Neem bijvoorbeeld Apple. Veel mensen denken niet meer aan een ‘mobieltje’ maar aan een ‘iPhone’. Dat is effectief omgaan met aandacht door goede marketingcampagnes.

Goede content maakt het verschil

Goed, je hebt de aandacht te pakken van de mensen die je aan wil spreken. Maar hoe houd je deze aandacht vast? Het hele punt van social media is dat mensen er vrijwillig op zitten. Dat is een belangrijk en wezenlijk verschil met bijvoorbeeld reclame maken via televisie of YouTube. Je moet dus zorgen dat je content maakt waar mensen naar willen kijken. Denk bijvoorbeeld aan grappige tweets, of leuke TikTok video’s. Maar ook mooie foto’s op Instagram kunnen daar deel van uitmaken. En zo zie je dat social media je op allerlei manieren kan helpen om meer klanten aan je te binden.